Hartă site      Legaturi utile

        Acasă            Ce este 112            Funcţionare sistem 112            Serviciul SMS 113            eCall            Agenţii de urgenţă            Informare publică            Contact
 

        Esti aici:  eCall

eCall

Stiri


Partener al proiectului Campania nationala de informare referitoare la numarul unic de urgenta 112







eCallînseamnă un apel de urgență de la bordul vehiculului către 112, efectuat fie automat, prin activarea unor senzori de la bordul vehiculului, fie manual, care transmite, prin intermediul rețelelor de comunicare mobilă pe suport radio, un set minim de date standard și stabilește un canal audio între persoanele care se află la bordul vehiculului și cel mai adecvat centru de răspuns în caz de urgență (conform Recomandării Comisiei Europene nr. 2011/750/UE din 8 septembrie 2011).

MSD - Setul Minim de Date” înseamnă informațiile care trebuie trimise către centrul de răspuns în caz de urgență, în conformitate cu standardul EN 15722  (conform Recomandării Comisiei Europene nr. 2011/750/UE din 8 septembrie 2011).
Acesta includ informaţii precum: localizarea accidentului, direcţia de mers, data şi ora accidentului, numãrul de identificare al autovehiculului..


Apelul eCall este gratuit
şi este gestionat ca oricare alt apel de urgenţă 112

HeERO - Harmonized eCall European Pilot este un proiect parţial finanţat de Comisia Europeană prin programul PSP ICT, în care, pe durata a trei ani (ianuarie 2011 - decembrie 2013), nouă state europene vor asigura implementarea, interoperabilitatea şi armonizarea sistemului eCall bazat pe numărul unic european de urgenţă 112. România, alături de Croaţia, Republica Cehă, Finlanda, Germania, Grecia, Italia, Olanda, şi Suedia împart acelaşi obiectiv major: pregătirea infrastructurii Sistemului de Urgenţă 112, testarea serviciului eCall şi diseminarea acestei experienţe cu celelalte ţări membre sau asociate din Uniunea Europeană. 
În contextul acestui proiect, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi-a modernizat platforma de comunicaţii şi IT destinată serviciului de urgenţă 112, fiind pregătită să preia şi să gestioneze apelurile de tip eCall.

· Recomandarea Comisiei Europene din 8.9.2011 (pdf)

· Standarde eCall (pdf)

· Stările dispozitivului IVS, înainte şi după iniţierea apelului eCall


© 2010 Serviciul de Telecomunicatii Speciale. Toate drepturile rezervate. - www.stsnet.ro
 
Contor trafic
eXTReMe Tracker