Hartă site      Legaturi utile

        Acasă            Ce este 112            Funcţionare sistem 112            Serviciul SMS 113            eCall            Agenţii de urgenţă            Informare publică            Contact
 

        Esti aici:  Funcţionare sistem 112 > Colaborare apelant-operator

Funcţionare sistem 112

Stiri


Partener al proiectului Campania nationala de informare referitoare la numarul unic de urgenta 112
COLABORAREA IN TIMPUL UNEI URGENŢE


UN MINUT  -  HOTAR INTRE VIAŢĂ ŞI MOARTE

ATENŢIE!
Un apel fals poate împiedica sau întârzia o ambulanţă să ajungă la tine sau la cineva drag ţie!
Un minut contează în salvarea vieţii tale!

COLABORAREA IN TIMPUL UNEI URGENŢE

Capacitatea dvs. de a coopera cu un operator 112 şi cu dispecerii de la poliţie, ambulanţă şi pompieri în timpul unei urgenţe poate fi hotărâtoare în momentul apariţiei cazului de urgenţă.
Lucrând împreună, cooperând, deveniţi o combinaţie puternică de forţe în rezolvarea cazului de urgenţă, o forţă mult mai mare decât în cazul implicării unei singure persoane. Iată ce înseamnă lucrul în echipă!
Noi, ca fiinţe umane, avem datoria de bază de a ne ajuta unii pe alţii în cazul unei situaţii de urgenţă. Nu trebuie să uităm că este posibil ca vreodată să fim în dificultate şi să fie nevoie să cerem ajutorul celorlalţi. Ajutând pe cineva într-o situaţie de urgenţă se creează un spirit de ajutor reciproc. Acesta, la rândul lui, promovează încrederea în ceilalţi.
Amintiţi-vă o regulă importantă: "Să ne ajutăm unii pe alţii la nevoie!" cooperând cu 112.

Colaboraţi total cu serviciul de urgenţă şi cu operatorul 112!
Puneţi-vă în locul operatorilor de la 112. Aceşti oameni nu pot să vă citească gândurile.
Nu ne putem aştepta ca ei să ştie de ce avem nevoie, dacă nu comunicăm cu ei astfel încât să ne poată înţelege.
Incercaţi să vorbiţi clar şi concis. Spuneţi-le ce se întâmplă şi de ce aveţi nevoie.
Fiţi dispuşi să lucraţi cu alţii sau să cereţi ajutor altora în timpul unei situaţii de urgenţă.
Intotdeauna să fiţi atenţi într-o situaţie de urgenţă şi să ştiţi cum puteţi cere ajutor.
Este posibil ca tocmai în timpul unei plimbări să vedeţi o persoană care a leşinat. Este posibil să fi făcut infarct. In acest caz dvs. puteţi să-i salvaţi viaţa.

Când formaţi 112, faceţi următoarele lucruri:

Furnizaţi operatorilor 112 cât mai multe informaţii despre evenimentul respectiv:

In cazul unui accident rutier, specificaţi cu exactitate numărul maşinii, locul unde s-a produs accidentul, numărul total al persoanelor implicate în accident, dacă sunt scurgeri de carburant pe carosabil, dacă persoanele sunt blocate în autovehicul, dacă sunt conştiente sau inconştiente.
Oferiţi informaţii reale. Nu exageraţi situaţia. Oricum, nu vă temeţi să susţineţi veridicitatea şi seriozitatea cazului de urgenţă. Urmaţi instrucţiunile serviciului de urgenţă ...
Să nu închideţi niciodată telefonul la 112 decât dacă vi se spune s-o faceţi!
Amintiţi-vă că ajutorul dvs. poate fi vital în salvarea unei vieţi!

CUNOAŞTEREA LOCAŢIEI

Dintre toate informaţiile pe care le daţi la 112, localizarea incidentului este foarte importantă.
Dacă nu precizaţi cu exactitate locul incidentului este posibil ca agenţia de urgenţă să nu poată să trimită echipajele acolo unde este nevoie.
De asemenea, precizarea cu exactitate a locului incidentului este determinantă deoarece, dacă se întrerupe convorbirea, operatorul va şti locul incidentului. Acest lucru este crucial atunci când sunt folosite telefoanele celulare.
Daţi serviciului de urgenţă cea mai exacta locaţie cu putinţă în circumstanţele respective. Trebuie să încercaţi să le oferiţi o locaţie specifică sau cel puţin să fixaţi incidentul într-o anumită zonă.
Dacă vă aflaţi într-o zonă necunoscută şi nu ştiţi adresa incidentului pe care îl anunţaţi, căutaţi câteva puncte de reper care s-ar putea să ajute la stabilirea locaţiei. De exemplu: intersecţiile, clădiri semnificative, persoane din zonă care ştiu adresa.

Nu sunaţi la 112 pentru a cere informaţii despre alte numere de telefon ale secţiilor de poliţie, pompieri sau centre medicale.

Se interzice utilizarea numărului 112 în scopuri ce nu reprezintă apeluri de urgenţă.

Constituie contravenţii, potrivit prevederilor Legii nr. 160 din 2008 următoarele fapte care se sancţionează după cum urmează:
- apelarea abuzivã a numãrului unic pentru apeluri de urgenţã 112, cu amendã de la 500 lei la 1.000 lei;
- alertarea falsã a agenţiilor specializate de intervenţie, cu amendã de la 500 lei la 1.000 lei;
- nerespectarea de cãtre furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice sau de servicii de telefonie destinate publicului a obligaţiilor prevãzute la art. 14-17 şi la art. 18 alin. (1), cu amendã de la 5.000 lei la 100.000 lei;
- nerespectarea de cãtre furnizorii de comunicaţii electronice a condiţiilor tehnice şi economice referitoare la realizarea comunicaţiilor cãtre SNUAU stabilite, în condiţiile legii, de Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, cu amendã de la 5.000 lei la 100.000 lei;
- neîndeplinirea de cãtre administratorul SNUAU a obligaţiilor privind securitatea şi confidenţialitatea bazelor de date, prevãzute la art. 18 alin. (2) şi la art. 19 alin. (1), cu amendã de la 1.500 lei la 50.000 lei.



© 2010 Serviciul de Telecomunicatii Speciale. Toate drepturile rezervate. - www.stsnet.ro
 
Contor trafic
eXTReMe Tracker